پس از ارزیابی و ممیزی صورت گرفته از سوی "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صلاحیت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به عنوان "شرکت دانش بنیان صادراتی" در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مورد تایید قرار گرفت. این موسسه، خصوصا در زمینه سلامت هوشمند (Smart Health) و پژوهش های بالینی (Clinical Research) فعالیت می نماید.

سال گذشته در چنین ایامی، صلاحیت موسسه فرزان به عنوان “شرکت دانش بنیان تولیدی صنعتی” به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده بود.

موسسه فرزان در دوره هایی از فعالیت خصوصا در در اوخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ همکاری های بین المللی گسترده ای را با طرف های اروپایی، امریکایی، آسیایی و آفریقایی داشته است. انعقاد بیش از ۳۰ قرارداد و تفاهم نامه بین المللی و اجرای پروژه های بالینی و اپیدمیولوژیک مشترک در زمره این فعالیت هاست.

همچین این موسسه موفق به دریافت یک گرانت ۷۵ هزار دلاری در زمینه واکسن سرطان دهانه رحم از یک سازمان بین المللی شد که متاسفانه به دلیل تحریم ها امکان اجرایی شدن آن فراهم نشد.

هم اکنون و در دومین دهه از فعالیت موسسه، امید است با این تایید صلاحیت و حمایت های معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان، زمینه برای فعالیت های صادراتی موسسه فرزان و دیگر شرکت های دانش بنیان بهتر از قبل گردد. گرچه به نظر می رسد تحریم ها سد مهمی در برابر فعالیت های صادراتی شرکت های ایرانی بویژه شرکت های دانش بنیان باشد.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است و در طی ۱۸ سال فعالیت، منشا خدمات چشمگیری در حوزه های مختلف علمی و فناوری در سطح کشور و سطوح بین المللی بوده است.